Als bedrijf kunt u om verschillende redenen profiteren van de diensten die callcenters aanbieden. Zo kunnen zij zorg dragen voor de telefonische bereikbaarheid van uw bedrijf, maar ook uw verkoopafdeling ondersteunen door middel van acquisitie. Callcenters hebben professionele klantenservice medewerkers en sales specialisten in dienst, die zij voorzien van gedegen trainingen. Alle diensten van callcenters dragen uiteindelijk bij aan de omzet van uw bedrijf, terwijl u zich kunt bezighouden met andere, belangrijke zaken.
Telefonische bereikbaarheid
Callcenters kunnen ervoor zorgen dat u als bedrijf telefonisch altijd bereikbaar bent. U beschikt bijvoorbeeld niet over een telefoniste of u kunt zelf niet altijd de telefoon beantwoorden. Zo hoeft u uw klanten niet te laten wachten, loopt u geen klanten mis en kunt u uw openingstijden 'rekken'. Naast kantooruren, bent u desgewenst ook in de weekeinden, 's nachts en tijdens feestdagen bereikbaar! Ook voor de afhandeling van klachten en calamiteiten, zullen callcenters uw klanten op klantvriendelijke en professionele wijze helpen. De afhandeling van e-mails, zoals reserveringen, kan tevens worden uitbesteed aan callcenters.
Telefonische acquisitie
Callcenters kunnen ook de verkoop van uw product ondersteunen. Ervaren sales specialisten gaan dan geheel naar uw wensen voor u aan de slag. Zij krijgen hiervoor extra training en instructies. Zo kunnen callcenters voorwerk doen en uw verkoopgesprekken inplannen of bellen naar aanleiding van een mailing of offerte. U kunt callcenters ook inhuren om een tevredenheidsonderzoek voor uw bedrijf te laten uitvoeren. Zo blijft uw klantenbestand onderhouden, worden contacten warm gehouden en wint u mogelijk klanten terug! Tevens behoort adresverificatie, eventueel met een verkoopactie, tot de mogelijkheden.